RUKOVOĐENJE ORGANIMA DRŽAVNE UPRAVE, PERSPEKTIVA LIDERSTVA I UPRAVLJANJA PROMJENAMA U KONTEKSTU IMPLEMENTACIJE SIGMA PRINCIPA ZA JAVNU UPRAVU U BOSNI I HERCEGOVINI
Ključne riječi:
upravljanje promjenama, transformacijsko liderstvo, principi dobrog upravljanja, jačanje administrativnih kapaciteta, reforma javne upraveSažetak
Uvođenje menadžerskih standarda i obrazaca u sistem javne uprave u Bosni i Hercegovini jedan je od ključnih zahtjeva predviđenih SIGMA principima javne uprave u segment reforme u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Društveno-politički i normativno-pravni status quo uzrokovan odsustvom reformske političke volje i prisustvom političke nestabilnosti nameće ideju ekspertsko-analitičkog razmatranja mogućnosti i perspektive transformacijskog vodstva u funkciji doprinosa unapređenjima na nivou pojedinačne upravne organizacije. Upravljanje organima državne uprave je djelatnost i umjetnost povezivanja organizacionih elemenata radi postizanja efikasnosti, djelotvornosti i organizacijskog uspjeha.
Prava, obaveze i odgovornosti rukovodioca i top menadžmenta preinačuju se u proces stvaranja efikasnog vodstva, kao ključne odrednice reforme javne uprave u ograničenim pravnim okvirima i limitiranim reformskim dostignućima.
Upravljanje promjenama u organima državne uprave ovisi o brojnim vanjskim i unutrašnjim faktorima, a posebno od povezivanja strukturnih elemenata organizacije, efikasnog sistema upravljanja ljudskim resursima, ličnosti lidera i odabira stila vođenja, koji kumulativno utječe na budućnost i “sudbinu” upravne organizacije. Uspješno upravljanje kao ključna upravljačka funkcija zahtijeva poseban nivo znanja, vještina i kompetencija, kao i individualne karakteristike ličnosti lidera koji ostvaruje evolucijski utjecaj na organizacijsko okruženje, pokreće razvoj organizacijske kulture i daje motivacijske poticaje za inovacije i promjene.
Vizionarsko i transformacijsko liderstvo u statičnim organima državne uprave otvara mogućnosti i stvara preduvjete za efikasnu, djelotvornu i profesionalnu državnu službu, ali podrazumijeva i pojavu složenih prepreka i izazova u procesu provođenja i prilagođavanja promjenama.