OBRAZOVANJE KADROVA U UPRAVI
Model upravne škole za Bosnu i Hercegovinu
DOI:
https://doi.org/10.53028/1986-6127.2021.12.1.11Ključne riječi:
obrazovanje, uprava, djelatnici, reforma, Bosna i HercegovinaSažetak
Osposobljavanje za djelovanje i rad u savremenom dobu, obilježenom brzim i stalnim promjenama, nameće se kao imperativ. Kao ključ toga pojavljuje se obrazovanje, odnosno obrazovni sistem. Obrazovni sistem postao je jednim od najznačajnijih stubova u razvoju savremenih društava i država. Obrazovni sistem producira kadrove s različitim znanjima, zvanjima i vještinama, na osnovu kojih oni konkuriraju na tržištu rada. Ljudski kapital je postao ključ uspjeha i efikasnosti gotovo svih institucija i organizacija. U te institucije se ubrajaju i institucije javne uprave. Jedan od problema s kojim se suočava javna uprava je problem obrazovanih i kompetentnih kadrova. Taj problem je osobito izražen u tranzicijski i zemljama u razvoju, među koje spada i Bosna i Hercegovina. Jedna od suštinskih reformi koje Bosna i Hercegovina treba provesti na putu svog demokratskog i društvenog razvoja i eurointegracija je reforma javne uprave. Nedovoljno se govori o značaju obrazovanja kadrova koji rade ili će raditi u upravi, kao značajnog i važnog resursa i faktora za uspješnost izvođenja reforme javne uprave. Prezentirani primjeri pokazuje da obrazovanje kadrova iz oblasti uprave i za rad u upravi daju odlične rezultate u pogledu osnaživanja javne uprave kroz poboljšanje vještina i kompetencija djelatnika u upravi. Komparativnom analizom modela upravnih škola nastojat će se identificirati pozitivne prakse u ovoj oblasti, a koje će moguće primjeniti u svrhu implementiranja modela upravne škole za Bosnu i Hercegovinu. Opravdana je i potrebna aktivnost ulaganja u obrazovanje djelatnika za rad u javnoj upravi, čime se u konačnici dobiva reformirana, efikasna i efektivna javna uprava, a za čime teži Bosna i Hercegovina.