Reformski proces uvođenja licenciranja direktora osnovnih i srednjih škola
DOI:
https://doi.org/10.53028/1986-6127.2023.14.2.167Ključne riječi:
standard zanimanja direktora, program obuke, licenciranje direktoraSažetak
Kako bi se poboljšao kvalitet preduniverzitetskog obrazovanja u Bosni i Hercegovini potrebno je započeti reformski proces koji ima za cilj povećanje kompetencija direktora škola. U skladu sa praksom koja se provodi u većini zemalja regiona i mnogim zemljama Evropske unije potrebno je uvesti licenciranje direktora osnovnih i srednjih škola. U radu je dat kratak pregled naziva modula u programima obuka i trajanja obuka nakon kojih se vrši licenciranje direktora škola u zemljama regiona, kao i provedenih aktivnosti u Bosni i Hercegovini koje prethode uvođenju licenciranja direktora u oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja. U radu je navedeno da je izmjenama važećih propisa potrebno omogućiti licenciranje direktora osnovnih i srednjih škola. Date su preporuke za donošenje standarda zanimanja direktora škola, kao i svih ostalih koraka koje je potrebno provesti. Primjenom procesa licenciranja direktora škola država bi dobila značajan resurs visokoobrazovanih kadrova koji su stekli kompetencije, kroz interdisciplinarni program obuke, za rukovođenje osnovnim i srednjim školama.