PREDGOVOR
Sažetak
Upravljanje procesima u javnoj upravi uglavnom podrazumijeva upravljanje
sa dva ključna elementa:
- upravljanje ljudima - koji moraju biti obrazovani, stručni, kompetentni, svjesni, motivirani i stimulirani za unaprjeđenje kvalitete,
- upravljanje informacijama - koje moraju biti jasne, cjelovite, pravovremene, relevantne i komunicirane unutar organizacije.
Osnova budućeg poslovanja biće u stalnim promjenama, povećanoj uslužnoj konkurenciji, a korisnika usluge neće biti dovoljno zadovoljiti, njega treba
“oduševiti” novom uslugom ili postojećoj dodati novu vrijednost. Nove promjene podstiču javnu upravu na stalno redefinisanje i redizajniranje postojećih uhodanih procesa u cilju postizanja drastičnih poboljšanja u obavljanju poslovnih procesa.
Učenje i znanje danas postaje sve više dio kulture rada javne uprave. Principi nove ekonomije zasnivaju se na sticanju znanja i učenju kako upravljati
znanjem. Globalizacija i sve veća konkurencija usluga prisiljava javnu upravu na odbacivanje uhodanih stereotipa i tradicionalnog načina poslovanja, te na stvaranje novog pozitivnog ambijenta i stvaranje kreativne radne okoline koja potiče njene zaposlene na razmjenu ideja i znanja i stvaranje odgovarajuće kulture koja se bazira na učenju. Javna uprava se mora neprestano prilagođavati svojim korisnicima, a da bi to mogla mora je karakterisati kreativnost, intenzivno znanje, visoko obrazovan kadar, spremnost i sposobnost rukovodnog kadra i zaposlenih da stalno uče. Davanje i nuđenje usluga u takvoj upravi se smatra rješavanje problema, pa zaposleni moraju biti vrlo sposobni, visoko obrazovni te sa bogatim iskustvom u poslu.
Javna uprava treba imati razvijenu strategiju i primjenjivati sistem vrijednosti da bi mogla, ne samo zadržati postojeće, već privući i nove kadrove koji su vrlo traženi profesionalci na svom području, a njih ne čine samo visoka primanja i paket beneficija. Ona mora stvoriti stimulativno okruženje u kojem će i pojedinci i uprava u cjelini neprestano povećavati svoju kreativnost, inovativnost i znanje. Nove tehnologije, ekspertni sistemi, sistemi za upravljanje znanjem, inteligentno poslovanje i Internet, direktno omogućavaju bolje usluživanje, bolje upravljanje i bržu razmjenu znanja. Pasivno i neiskorišteno znanje ne doprinosi stvaranju nove vrijednosti i razvoju intelektualnog kapitala.Zbog toga je potrebno stvarati uslove i kulturu, te motivisati zaposlene na učenje, timski rad, razmjenu znanja i iskustava i razvoj kreativnosti i inovacija.